aleksandra@skutecznyitmanager.pl

Strefa wiedzy

Czy warto inwestować w rozwój pracowników?

Czy warto inwestować w rozwój pracowników? ❗️Myślę, że sporo z nas odpowiedziałoby, że warto. Ale czy wiemy tak naprawdę dlaczego?  Z drugiej strony nie ma co się dziwić tym, którzy są bardziej sceptyczni🤷🏻‍♀️ Jaką realną korzyść bowiem przyniesie firmie wysłanie pracownika na szkolenie z asertywności? Albo z zarządzania projektami? Jak się tego dowiedzieć? 🔍Według badania opublikowanego…
Przeczytaj więcej

5 sposobów na to, jak nie zamienić każdej rozmowy z pracownikiem w “status update”

Mam takie obserwacje, że my jako managerowie spotykamy się regularnie z pracownikami na tych naszych one-on-one, ale nie za bardzo wiemy, o czym mamy z nimi rozmawiać. Zwłaszcza jak takie spotkania odbywają się z cotygodniową częstotliwością. Spotykamy się, “bo trzeba”. Z braku pomysłu o co zapytać, robimy przegląd bieżących spraw, feedback odnosi się do samych…
Przeczytaj więcej

Czy nasze myśli można modyfikować?

W jednym z artykułów (tu) pisałam o tym, że “Jak..?” nie zawsze jest właściwie postawionym pytaniem. Dzisiaj chciałabym skupić się właśnie na tym, jakie pytania powinniśmy sobie zadać, aby zaadresować nasze dylematy czy problemy. Tak, aby skupić się na sednie sprawy, czyli schematach myślenia. Czym są schematy myślenia? Schematy myślenia, wzorce myślenia, zwane również przekonaniami.…
Przeczytaj więcej

“Nie mam czasu na rozwój”

Jak to się dzieje, że często słyszymy, że jest potrzeba, a często nawet i konkretny problem, że jakaś kompetencja “miękka” wymaga rozwoju, ale nie idą za tym działania? Poświęcamy czas na spotykanie się i dyskutowanie na temat problematycznych zagadnień, narzekanie jak jest źle, ale później wpadamy w wir obowiązków i z tym “źle” żyjemy dalej.…
Przeczytaj więcej

Dlaczego odpowiedź na pytanie: „Jak…?” nie jest tym co szukasz

Obserwując świat wokoło, ale również i siebie, zauważam, że ludzie często stawiają sobie pytania zaczynające się od “jak”. “Jak lepiej mówić po angielsku?”, “Jak podnieść efektywność pracy zdalnej?”, “Jak schudnąć?”, “Jak być dobrym liderem?” itd. Gdy przyjrzymy się im uważnie i podejmiemy próbę znalezienia odpowiedzi na dokładnie te pytania, okazuje się, że odpowiedzi leżą niemalże…
Przeczytaj więcej

Dlaczego praca zespołowa jest mniej efektywna od pracy indywidualnej?

W poprzednim artykule pisałam o tym, że “burza mózgów” nie jest efektywnym narzędziem jeżeli chodzi o jakość i kreatywność powstałych pomysłów. Również każda inna forma pracy zespołowej jest obarczona pewnymi pułapkami. Pewnie słyszałeś o zjawiskach występujących w pracy zespołowej, które nie sprzyjają wytworzeniu najlepszego rezultatu i uwalnianiu potencjału jednostek. Najbardziej popularne z nich to: Próżniactwo…
Przeczytaj więcej

Burza mózgów – skuteczna tylko w wirtualnym świecie

W wielu firmach promowane jest zespołowe podejście do rozwiązywania problemów czy generowania pomysłów. Odkąd Alex Osborn stworzył metodę tzw. burzy mózgów, została ona entuzjastycznie przyjęta w środowiskach korporacyjnych. Pewnie większość z nas przyzna, że od czasu do czasu wraz z grupą innych osób trafia do pokoju z białą tablicą i markerami wraz z jakąś dynamiczną…
Przeczytaj więcej

“Już niedługo wrócimy do normalności”

“Już niedługo wrócimy do normalności”- zdarza się, że słyszę to z ust różnych osób, czy to rodziny i przyjaciół, czy to od osób znajomych z kręgów biznesowych (zarówno pracowników jak i managerów). Przyznam szczerze, że trochę mnie to martwi. Co bowiem oznacza normalność? Po kontynuowaniu dyskusji okazuje się z reguły, że osoby te mają wyobrażenie,…
Przeczytaj więcej

Jak komunikować trudne zmiany w organizacji?

Witajcie! Miałam ostatnio przyjemność porozmawiać z Wojtkiem Męcińskim na temat komunikowania trudnych zmian w organizacji. Zastanawialiśmy się, co jako managerowie możemy zrobić, że odpowiednio zarządzić taką sytuacją. Zapraszam do posłuchania naszych przemyśleń.

Jak jako manager możesz zadbać o swój zespół w czasie kryzysu?

Sytuacja jaka jest, każdy wie. Zmieniło się praktycznie wszystko. Większość z nas, z branży IT pracuje zdalnie. Z zespołami kontaktujemy się na odległość, a żeby tego było mało każdy z nas ma ograniczone możliwości kontaktu z otoczeniem, dostępem do codziennych aktywności poza miejscem zamieszkania, a często musi godzić obowiązki służbowe z wychowywaniem dzieci i zajmowaniem…
Przeczytaj więcej